Patiëntenrechten in beeld

In de missie van AZ Diest staat klantvriendelijkheid centraal. We engageren ons dan ook maximaal in het door de overheid voorgestelde beleid op het vlak van de patiëntenrechten. Met een infobeurs op de Dag van de rechten van de patiënt én een informatieve animatiefilm willen we onze patiënten en bezoekers sensibiliseren rond hun rechten en plichten.

Want informeren is ook zorg dragen.

Warme zorg dragen

Het engagement van onze medewerkers gaat ver. Ook voor projecten die verder reiken dan onze eigen initiatieven kunnen we rekenen op hun inzet.

Het diabetesteam van ons ziekenhuis steunde in het kader van de Warmste Week het project van de Diabetesliga: "Zorgeloze vakanties voor jongeren met diabetes".
Met de verkoop van gadgets en snoep zamelde ons team meer dan € 4.000 in.

Diabetesteam trui

Aandacht voor de patiënt, ook buiten de ziekenhuismuren

Het psychologenteam, het verpleegkundig team van het medisch daghospitaal en het oncologisch team van ons ziekenhuis organiseerde in oktober een verwendag voor oncologische en palliatieve patiënten en hun naasten. Het werd een gezellige editie met een hapje, drankje, een babbel en vooral veel verwennerij. De aanwezigen konden genieten van een voet-, hand- en hoofdmassage, een gelaatsverzorging en zelfs een whisky-tasting.

We zetten patiënt en familie centraal

De donkerblauwe bol van onze missie en visie waar al onze zorg om draait.